Általános szerződési feltételek
A regisztráció előtt kérjük, figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket! Ez minden regisztrált felhasználónkra kötelező érvényű. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában elérhető, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal (célszerű ezért annak elmentése). A Schlosser Gumiszerviz Kft. fenntartja magának a jogot jelen ÁSZF részbeni vagy teljes módosítására, a már megszerzett fogyasztói jogok sérelme nélkül. Fontos tudomásul venni, hogy a létrejött egyedi jogügylet részévé a jogügylet létrejötte napján hatályos ÁSZF válik.
A webáruház oldalainak böngészésével, illetve megrendelésével azt is jelzi, hogy teljeskörűen megértette és elfogadta a Schlosser Gumiszerviz Kft. mindenkor hatályos általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit (Adatvédelmi szabályzat). Elfogadás hiányában jogügylet nem kezdeményezhető, joghatás nem keletkezik.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatos információkat megtalálja az oldalunkon, illetve felmerülő kérdéseire szívesen válaszolunk a megadott elérhetőségeinken!
ÜZEMELTETŐI ADATOK:
Cégnév: Schlosser Gumiszerviz Kft.
A társaság székhely / levelezési, postai cím: 2330 Dunaharaszti, Gábor Áron u. 4.
A társaság telephelyei:
H-2330 Dunaharaszti, Gábor Á. u. 4.
Telefon: +36 24 510 055, +36 70 313 2757, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
H-2351 Alsónémedi, Fő út 177.
Telefon: +36 30 680 1200, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
H-4031 Debrecen, Szikgáti út 5.
Telefon: +36 30 680 1400, +36 30 230 2200, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
H-8900 Zalaegerszeg, Pózva út 1.
Telefon: +36 92 511 705, +36 70 9400 100, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
H-6728 Szeged, Budapesti út 4.
Telefon: +36 62 460 150, +36 70 313 2755
H-7630 Pécs, Nagykozári út 1.
Telefon: +36 70 940 0300
H-6320, Solt Földvári út 27-29.
Telefon: +36 30 219 1900
H-5600 Békéscsaba, Veszely Kamionparkoló 0276/10
Telefon: +36 70 940 0300
Adószám: 13469795-2-13
Közösségi adószám: HU13469795
Cégjegyzékszám: 13-09-161257
Cégjegyzéket vezető cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
A cég Statisztikai számjele: 13469795-4511-113-13
A szerződés nyelve: magyar
ÁTUTALÁS INFORMÁCIÓK:
Bank neve: Raiffeisen Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 12011265-00116563-00100003
Bankszámla tulajdonos: Schlosser Gumiszerviz Kft.
(Átutalás esetén a közleménybe kérem, tüntesse fel a számla sorszámát!)
BANKKÁRTYÁS FIZETÉS:
A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után átirányítjuk Önt az OTP Simple Pay fizető oldalára, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. A fizetési mód kiválasztásánál, kattintson a "fizetés bankkártyával" feliratra, majd a Bank fizetési oldalán adja meg a kártyán szereplő adatokat, kártyaszámot, lejárati dátumot, valamint a hátoldalon található ellenőrző kódot (CVC/CVV). A Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsájtó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön bakjánál.
Kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
WEB TÁRHELY SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
Cégnév: GEDEON Bt.
Székhely/levelezési, postai cím: 2600 Vác, Zrínyi utca 9.
Telefon: +36 27 501 655
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Adószám: 29071522-2-13
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
A megjelenített termékek megvásárolhatók interneten keresztül házhozszállítással, illetve személyes átvétellel is telephelyeinken.
Árak
A termékek esetében a feltüntetett ár nettóban értendő, tehát az ár nem tartalmazza a 27%-os ÁFA-t. Kiszállítás kérés esetén, ehhez hozzáadódik a szállítási költség, így kapja meg a teljes fizetendő összeget. Minden megrendelőnknek névre szóló számlát állítunk ki.
1. Rendelés menete:
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 16 óráig történik. Amennyiben a megrendelését később adja le, azt csak a következő munkanapon tudjuk feldolgozni.
A termékek kiválasztása után a vásárlás gombra kattintva a megrendelése elküldésre kerül. Ezután a megadott e-mail címre fog kapni egy visszaigazoló levelet a rendeléséről, melyben
ismét leellenőrizheti a megadott adatokat, illetve a rendelt termék(ek)et. Eltérés esetén az ott megadott e-mail címen vagy telefonszámon tud értesíteni minket.
A rendelés menete:
1. Regisztráljon az oldalon
2. A megadott e-mail címre kap egy visszaigazolást
3. Jelentkezzen be
4. A "KOSÁRBA TESZ" gombra kattintva a termék a kosárba kerül.
5. Az Ön neve melletti legördülő menüben a kosár ikonra kattintva megtalálja a kiválasztott termékek listáját
6. Adja meg a szállítási, illetve számlázási címeket
7. Kattintson a Megrendelés megerősítése gombra
8. A megrendeléséről visszaigazoló e-mail megérkezik a megadott címre.
(Amennyiben az nem történik meg valószínűleg rosszul adta meg az e-mail címét vagy telített a postafiókja. Kérjük, ellenőrizze a spam- mappáját is!)
Regisztráció törlése:
Ha töröltetni szeretné regisztrációját, azt e-mailben, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen tudja jelezni.
Kitöltés:
Kérünk minden adatot pontosan és körültekintően adjon meg! A csillaggal jelzett részek kitöltése kötelező.
Termékek kosárba helyezése:
Ha egy terméket szeretne megrendelni, kattintson a termék mellett található "Kosárba tesz" gombra! A sikeres kosárba helyezést egy felugró ablak is jelzi, ahol folytathatja a vásárlást
vagy egyből a kosár tartalmához ugorhat.
A termék adott vásárlás gombjának többszöri megnyomásával a termék darabszáma a kosárban is arányosan nő.
Kosár:
A kosarat bármikor elérheti a jobb felső sarokban, annak tartalmát ellenőrizheti az ikonra történő rámutatással, annak legördülőjében a „Fizetéshez” gombra történő kattintással tovább lép az adatok megadásához.
Megjegyzés:
Az üzenet mezőben a rendeléssel, szállítással kapcsolatos kéréseit írhatja be, illetve egyéb információkat adhat meg (pl.: kapucsengőn más a felirat, csak bizonyos napszakban van lehetőség az áru átvételére stb.)
Átvétel módja:
Kiválaszthatja, hogy milyen módon szeretne hozzájutni a termékhez (személyes átvétel, futárszolgálat).
Számlázási, szállítási cím módosítása:
A kosár tartalma felett láthatja a személyes adatlapot, amit itt is felülírhat, pl.: ha máshova kéri a szállítást, illetve a számlát, mint a hivatalos lakcíme.
Vásárlás véglegesítése:
A megrendelőlap teljes kitöltése kötelező, hiszen ez a rendelés leadásának alapvető feltétele. Ha elégedett a kosara tartalmával és a kiválasztott termékeket valóban szeretné megvásárolni, akkor kattintson a „megrendelés megerősítése” gombra! Ezután a megadott email címre 48 órán belül fog kapni egy visszaigazoló levelet a rendeléséről, melyben ismét leellenőrizheti a megadott adatokat, illetve a megrendelt termék(ek)et. Eltérés esetén az ott megadott email címen vagy telefonszámon tud értesíteni minket. A vásárlás véglegesítése (visszaigazolás) után a szerződés létrejön.
Adatlap, adatmódosítás:
A regisztrációkor megadott adatait használjuk a rendelések teljesítéséhez is, ezért nagyon fontos, hogy valós és aktuális adatokat adjon meg!
Adatai módosítását e-mail-ben tudja kérni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre írt levéllel vagy postai úton, a 2330 Dunaharaszti, Gábor Áron u. 4. címre.
Rendelés törlése:
Rendelését a visszaigazoló e-mailben küldött linkre kattintva mindaddig törölheti, amíg azt nem adtuk át a futárszolgálatnak. Rendelés törlését kérheti telefonon: +36 70 313 2757-es telefonszámon, vagy e-mailben: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.
Elállás:
Joga van interneten történő vásárlás esetén a termék átvételtől számított 14 napon belül a vásárlástól indoklási kötelezettség nélkül elállni. Az elállás határidőben történik, ha 14 napon belül elküldi írásbeli nyilatkozatát az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre. Több termék egyidejű rendelése esetén az elállási határidő attól a naptól kezdődik, amikor az utolsó terméket átvette. A nyilatkozata mindenképp tartalmazza a rendelési nevét, a címét, a visszaküldeni / visszahozni kívánt termékeket, a számla számát, valamint a rendelési azonosítót is. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási / felmondási nyilatkozatot is, amelyet letölthet a www.tehergumi.hu oldalunkról is vagy benyújthatja az elállási / felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatot. Ha emellett dönt, az elállás / felmondás megérkezését e-mailben haladéktalanul visszaigazoljuk.
Fontos, hogy a nyilatkozat elküldésétől számított legkésőbb 14 napon belül a terméket visszajuttassa üzletünkbe. Határidőben visszajuttatottnak minősül, ha a feladás 14 napon belül megtörténik.
A csomag, cégünkhöz történő beérkezését követően, annak jellegétől függően videó kamerával rögzítésre kerül annak kibontása, illetve csomagolás nélküli termékek esetén az áru átvétele, továbbá visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség, például, ha a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt. Amennyiben ennél a vizsgálatnál jelen kíván lenni, ezt jeleznie kell az elállási nyilatkozat megtételénél. Ebben az esetben célszerű saját szállítással visszaszállítani az árut. Amennyiben erre nincs lehetősége, abban az esetben mindenképpen csomagolva szíveskedjen visszaküldeni a terméket, amely beérkezésétől számított 2 munkanapon belül megírjuk a bontás időpontját, amely legfeljebb az értesítés megküldésétől számított 3 munkanap. Az elkészült felvételt az általános elévülési időig (jelenleg 5 év) tároljuk és abból csak Hatóságok és igénye szerint – a költségek vállalása esetén – Ön részére adunk másolatot.
A visszaküldés díja Önt terheli, valamint kötelezhető a nem rendeltetésszerű használatból vagy a szállításból eredő károk megtérítésére is! A cég köteles a visszahozott termék kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a vételárat, amit vásárláskor a termékért fizetett. A visszatérítést cégünk mindaddig visszatartja, amíg nem kapta vissza a terméket. A visszatérítés módja, banki átutalással történik. A termék visszavételéhez nem köteles az eredeti számlát elhozni, azonban köteles az összes tartozékot visszaszolgáltatni, így a termékhez tartozó dokumentációt (pl. garanciajegy) is. Követelhetjük a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését is.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl.: hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak).
Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő, Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.
2. Szállítási feltételek:
Szállítási és fizetési lehetőségek:
Az oldalunkon megrendelt termékeket díjmentesen átveheti személyesen, a rendeléskor megadott telephelyünkön, ahol további szolgáltatást is igénybe vehet, vagy külön díj ellenében kérhet kiszállítást is, amelyet a 24H Parcel Zrt és a Jó-Mi Trans Kft. futárszolgálatok segítségével, végzünk. A fizetési mód történhet átutalással, bankkártyával (csak telephelyi átvétel esetén) vagy utánvéttel (a csomag átvételekor a kézbesítőnek fizetendő) küldeményként.
A házhoz szállítás lehetséges minden magyarországi címre, amely raktáron lévő áru esetén a megrendelés napjától számított további 2-3 munkanapot vesz igénybe. A futárok napközben dolgoznak, kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkanapokon 9-17 óra között át tudja valaki venni a csomagot!
Szállítási díjak:
Raklapos áruszállítás, illetve amorf és/vagy nagyobb terjedelmű tárgyak (pl. autóalkatrészek) esetén a kiszállítás meghaladhatja a 24-72 órát.
A feltüntetett árak tartalmazzák az üzemanyag-felárat, az általános ügyviteli díjat, és az utánvétkezelés költségét
Értékbevallási díj: 200.000 Ft-os értékig a fuvardíj tartalmazza. Felette minden megkezdett 10.000 Ft után bruttó 115 Ft díjat számolunk fel.
A nagy terjedelmű, de könnyű küldemények esetében a térfogatsúly számításra vonatkozó szabályok az irányadók:
(magasság(cm) x hosszúság(cm) x szélesség(cm)) = kg
6000
Nagy terjedelem: a méretek alapján számított súly nagyobb, mint a ténylegesen mért tömeg.
Az árak 2019. február 1-től visszavonásig érvényesek.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az ünnepnapok változást okozhatnak a kiszállításban!
FONTOS! A csomag csak a szállítólevelet tartalmazza. A számlát elektronikus úton küldjük meg a regisztráció során megadott e-mail címre. Kérjük, az árut kézbesítéskor, a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagosan, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
Személyes átvétel:
A megrendelt termékeket telephelyeinken személyesen is átveheti. A személyes átvétel díjmentes. Kérjük, hogy amennyiben nem tud a megrendeléstől számított 3 munkanapon belül jönni a raktáron levő termékért, a megrendelőlap megjegyzés rovatában tüntesse fel, mikor szeretné átvenni a csomagját! A megrendelt, de át nem vett árut, 3 munkanapig tartjuk foglalásban, ezt követően, a rendelését töröljük, amennyiben az nem került kifizetésre.
3. Szavatossági jogok, jótállás:
Szavatossági, jótállási kötelezettségeinknek a Polgári törvénykönyv, a 151/2003 (IX.22.), a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletek, valamint a 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet rendelkezéseinek megfelelően teszünk eleget.
A vásárló számára nyitva álló, a termékhez járó jótállási jegyen meghatározott jótállási idő alatt vagy kicseréljük, gumiabroncsok esetében értékegyeztetéssel, vagy szükség esetén szervizünk megjavítja az esetlegesen meghibásodott olyan termékeket, amelyekre jótállási kötelezettségünk kiterjed.
Minőségi kifogás esetén szavatossági illetve jótállási igény érvényesíthető. Szavatosságnál és jótállásnál ugyanazokat az igényeket lehet érvényesíteni (javítás, csere, árleszállítás, elállás a szerződéstől), az eltérés abban van, hogy az eladó mennyi ideig köteles helytállni, illetve kit terhel a bizonyítási kötelezettség.
A jótállás kedvezőbb a vásárló számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, míg szavatosságnál ez csak a vásárlást
követő hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.
Amennyiben nincs a termékre jótállás vagy az már eltelt, szavatossági jogokat lehet érvényesíteni. A jogszabály előírja, hogy minőséghibás vagy csökkent értékű áruk értékesítése esetén a vásárlót tájékoztatni kell a minőségi hibáról, amely miatt leértékelték. Emiatt utólag nem élhet reklamációval a fogyasztó.
A minőségi kifogásokért a hazai márkaképviseletek, vagy forgalmazók a felelősek, amely jogát a vevő az eladón keresztül érvényesíthet.
Jótállással vagy szavatossággal kapcsolatban, természetesen minden további kérdésre választ
adunk az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.
Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet szerinti tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról:
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Schlosser Gumiszerviz Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Schlosser Gumiszerviz Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó szerszámszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, szerződés alapján a a Schlosser Gumiszerviz Kft. jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.”
A törvényt értelmezve, érthetően:
Jótállás, garanciaidő:
Jótállás: Az új tartós fogyasztási cikkekre a jogszabály egy éves jótállási határidőt ír elő, amely az átadás, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Gépek esetén: 12 hónap
Szerszámok esetén: 12 hónap
Nem számít bele a határidőkbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a megvásárolt dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A határidő a dolognak vagy részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Kellékszavatosság:
Cégünk hibás teljesítése esetén a Polgári Törvénykönyv szabályai és a 45/2014(II.26.) Korm.rendelet szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet velünk szemben, ha a termék már annak átvételekor hibás volt, csak sem a vevő, sem az eladó nem tudott róla. Ennek keretében kérhet: kijavítást vagy kicserélést (kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna). Ha ezeket nem kérte/nem kérhette, úgy igényelhet árleszállítást, illetve a hibát mi magunk is kijavíthatjuk. Ha mindezen opciók közül egy sem vezet eredményre, végső esetben elállhat a vásárlástól. Választott kellékszavatossági joga helyett egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vevő köteles viselni (kivéve, ha az eladó miatt kellett másikat választania).
A hibát köteles vagy annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az eladóval.
A szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogai már semmiképpen sem érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidő egy hónap.
A termék átvételétől (teljesítés) számított hat hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. Hat hónap eltelte után azonban már a vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság:
Termékhiba esetén választhat, hogy a fenti kellékszavatossági igényeit nálunk kívánja-e érvényesíteni, avagy közvetlen a gyártót, keresi meg (termékszavatosság).
Termékszavatossági joga keretében kérheti a hibás termék (vagy minőségi hibás, vagy nem felel meg a leírásban adott tulajdonságoknak) kijavítását vagy kicserélését. Igénye a termék gyártója általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elmulasztása jogvesztő. A termék hibáját a vevőnek kell bizonyítani.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Fontos! Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igénye eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét már a gyártóval szemben érvényesítheti.
4. Adatkezelés:
Kérjük, hogy az Adatvédelmi szabályzatunkat is olvassa el figyelmesen! A honlapon keresztül történő vásárlás regisztrációhoz kötött, amely folyamán szükséges személyes adatai egy részét szükséges megadnia, úgy mint, a teljes nevét, elérhetőségeit (e-mail címét, telefonszámát) illetve szállítási és számlázási címét. Adatkezelési jogosultságunk az Ön hozzájárulásán alapul, amelyet a regisztrációjával ad meg. Az itt megszerzett adatokat szigorúan bizalmasan kezeljük, harmadik félnek nem szolgáltatjuk ki, kizárólag törvény által szabályozott esetben, az adatbiztonság maximális szem előtt tartásával. Kivételt képez ez alól a kézbesítést végző futárszolgálat, amelynek a kézbesítéshez szükséges adatokat (név, cím, telefonszám) a rendelkezésére kell bocsájtanunk.
A regisztráció során, Ön egy szabadon választott jelszót állíthat be adatai védelmére. Regisztrációt követően lehetősége van adatai megváltoztatására vagy regisztrációja törlésére (e-mailen vagy telefonon keresztül). Adatait a törlési kérelme megtételéig kezeljük, amely törlést bármikor van lehetősége kérni.
A regisztráció, illetve a vásárlás során megadott adatok a cég saját nyilvántartásába kerülnek, amelyhez harmadik fél nem férhet hozzá. Ezeket az adatokat szigorúan bizalmasan kezeljük.
Tájékoztatjuk, hogy adatai megadásával hozzájárul, hogy új termékeinkről e-mailben ismertetőt küldjünk az Ön számára. Amennyiben úgy érzi, hogy a személyes adataihoz fűződő jogaiban sérelem érte, ez esetben tiltakozhat az adatkezelés ellen és Bírósághoz is fordulhat.
5. Jogorvoslat, panaszkezelés
Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóságnál lehet élni:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Telefax: +36 (1) 391-1410
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Jogai, lehetőségei részletes szabályait az adatkezelési tájékoztatónk és az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendelete (általános adatvédelmi rendelet) tartalmazza.
Panaszkezelés
Észrevételeit, esetleges panaszait az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre várjuk. Esetleges panaszát rögzítjük és kezeljük.
A törvény szerint a vásárló a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kereskedővel közölni. A jogszabály fogyasztói szerződések esetében megállapít egy két hónapos határidőt, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül. Amennyiben később jelenti be valaki a hibát, az még önmagában nem jár jogvesztéssel, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell térítenie a vásárlónak az eladó felé. A kifogás - eltérő rendelkezés hiányában - bármely alakban közölhető, tartalmi megkötés sincs, elegendő azoknak a tényeknek a felsorolása, amelyekből alaposan következtetni lehet a hibás működésre vagy az alkalmatlanságra.
A vásárlást követően minőségi kifogást jelent be, akkor erről jegyzőkönyvet veszünk fel, amelyben rögzítjük:
- a nevét, címét
- a fogyasztási cikk megnevezését, vételárát
- a vásárlás időpontját
- a hiba bejelentésének időpontját
- a hiba leírását
- az Ön által érvényesíteni kívánt igényt
- a kifogás rendezésének módját
A jegyzőkönyv másolatát eljuttatjuk Önhöz. Ha a bejelentéskor nem tudunk nyilatkozni az igénye teljesíthetőségéről, akkor álláspontunkról legkésőbb három munkanapon belül értesítjük.
Ha a kifogás rendezésének módja az igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Tehát például, ha a termék első meghibásodásakor cserét szeretne, de mi javítani kívánjuk a terméket, akkor ezt indokolhatjuk azzal, hogy megfelelő határidőn belül teljesen kijavítható a hiba, illetve a javításhoz képest a csere aránytalan többletköltséggel járna számunkra.
Cégünk konfliktus esetén mindenképp törekszik a békés megoldásra, tájékoztatjuk, hogy joga van békéltető testülethez fordulni:
Budapesti Békéltető Testület
Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Postai címe: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Az egyes megyékben található békéltető testületek elérhetőségét itt megtekintheti;
A békéltető testületek elérhetősége
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
Jelen ÁSZF a www.tehergumi.hu oldalra való közzétételével lép hatályba. Az ÁSZF megváltoztatására a Schlosser Gumiszerviz Kft. egyoldalúan jogosult, amennyiben ezt jogi vagy egyéb szabályozások módosulása indokolttá tennék. A felek, a közöttük kialakult mindennemű nézeteltérés esetén, a békés úton történő megállapodást részesítik előnyben.
Amennyiben a fogyasztó, jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy lakóhelye, illetve a szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető Testülethez. A Schlosser Gumiszerviz Kft-t a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Online vitarendezés
Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.
További információk
1. Csomagküldési táblázatunk tartalmazza a csomagolás, valamint sikertelen átvétel esetén a következő munkanapon egy esetleges második kiszállítás díját is.
2. A rendeléseket beérkezési sorrendben dolgozzuk fel.
3. A kiszállítást megelőzően munkatársunk telefonon vagy e-mailen értesíti a rendelése állapotáról.
4. Az oldalon szereplő árak, termékleírások tájékoztató jellegűek, az esetleges elírásokért cégünk nem vállalhat felelősséget.
5. A kiszállítás futárszolgálat segítségével történik
6. A szavatossági, jótállasi ügyintézéshez elengedhetetlenek a garanciához szükséges okmányok úgy, mint a vásárlási számla, illetve a termék pontos hibaleírása.
A szavatossággal, jótállással kapcsolatos kérdéseket telefonon vagy e-mailes elérhetőségünkre várjuk, mely lehetővé teszi a gyors és gördülékeny ügyintézést.
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a www.tehergumi.hu általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit (Adatvédelmi szabályzat).
A Schlosser Gumiszerviz Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. A módosított rendelkezések az azok hatályba lépését követően leadott megrendelésekre alkalmazandók. Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadók.